neděle 26. října 2014

RECENZE: On - Carey Heywood


Mé hodnocení: 70 %

Sarah poznala Willa kdysi dávno ve škole, když vedle ní zbylo jedno jediné místo, kde by si mohl sednout. Od té doby se z nich stali nerozluční přátelé. Někdo říká, že přátelství mezi ženou a mužem neexistuje, že je v tom vždy zájem o toho druhého alespoň z jedné strany. V tomto příběhu to není jinak. Sarah se do Willa zamilovala a dlouho po něm jen toužebně hází oči a dívá se, jak randí s jinou. Stane se však neočekávaný zvrat a Sarah zjistí, že je to oboustranné. Vyroste z toho láska jako trám a Wil se Sarah jsou ještě více nerozluční než kdy dříve. Problémy v ráji dělá jen Willova matka, která Sarah v žádném případě neschvaluje. I přes to si mladý milenecký pár užívá radostí života, vše se zkazí až na osudném večírku, ze kterého Sarah beze slova zmizí a opustí Willa na dlouhých sedm let.
Vykulím na něj oči. Jek je to vůbec možné? Vždyť je ten nejsladší, nejskvělejší a nejkrásnější kluk z celé školy! Zapomeň na ni! „Pak si tě ale nezaslouží.“
Zase se kouše do spodního rtu. Zmlkne, pokrčí rameny a pak mě jednou rukou zezadu pevně obejme kolem krku a vede mě chodbou. Marně se snažím jej odstrčit, jen se směje a táhne mě s sebou. Někdy mě skutečně dokáže naštvat. Otočím hlavu k jeho ruce a olíznu ji. Pustí mě s šokovaným výrazem ve tváři. Natáhnu krk a vypláznu na něj jazyk.
 „Nemůžu uvěřit, že jsi mě olízla,“ zakoktá.
„Zasloužil sis to,“ dobírám si jej.
 „Počkej, až tě chytím,“ zavolá a začne mě honit.
 Zavřískám a vybíhám ze dveří na školní parkoviště. (str. 16)
Po sedmi letech se Sarah vrací zpět do rodného městečka. Kdyby nemusela, tak by tam nikdy znovu nevkročila. Ani po sedmi letech nemá vyléčené zlomené srdce a kdykoliv pomyslí na domov, vybaví se ji Wil. Bohužel svému jedinému bratrovy nemůže odříct přítomnost na jeho svatbě. A tak sedá do letadla, aby se této velké slávy zúčastnila. Naivně doufá, že se s Wilem během této krátké doby nemůže setkat, bohužel netuší, že její rodina byla s Wilem celou tu dobu ve styku a dokonce se stal dobrým přítelem jejího bratra a tak je na svatbě za svědka.


Romantický příběh o nepřející matce a špatných okolnostech, které dokáží zkazit jednu velkou lásku je na světě. Popisy probíhajícího přátelství Willa a Sarah měnící se na lásku se mi opravdu líbily. Krátké věty i kapitoly mi naprosto vyhovují. Příběh plynule střídá přítomnost a minulost, kde pomalu směřujeme k pointě příběhu a zjištění, co se vlastně před těmi sedmi lety stalo. Napjatě jsem čekala, na toto odhalení a musím říct, že mě překvapilo. Četla jsem už několik těchto tenkých románků od nakladatelství Galatea, které sice nejsou nějakým způsobem založeny na spoustě postav, charakterů a příbězích, u kterých nevíte, jak vlastně skončí. Nicméně já je mám ráda, jsou to románky, které zpříjemní deštivý a zamračený den a dostanete přesně to, co od knihy tohoto žánru potřebujete. Velkou porci lásky a porozumění v jedné knize, u které nemusíte přemýšlet. Abych pravdu řekla, tak mi více vyhovovaly pasáže z minulosti, než z přítomnosti. V přítomnosti mi hlavní hrdinka přišla opravdu nesnesitelná. Chápu, že byla na Willa naštvaná za to, co ji udělal, ale nemusela trestat celou rodinu. Byla otravná asi tak jako návštěva u prababičky, kde posloucháte tři hodiny televizní stanici Šlágr nebo Noe. Měla jsem chuť ji uškrtit, rozsekat, zavázat do pytle a utopit. Naštěstí pasáže z minulosti to vyrovnávaly. I přes to jsem měla raději Willa, vlastně nevím o žádné špatné stránce, kterou by měl. Kamarád do deště, který nezkazí žádnou srandu a je věrný až za hrob. Díky tomu se i těším na druhý díl této série na knihu ONA, protože si myslím, že by kniha z jeho pohledu mohla být ještě lepší. Ačkoliv mám trochu strach z toho, že to bude stejný příběh, akorát malinko jinak. Nechám se překvapit a udělám porovnání příště.

Když se vrátím ke stolu, Brian na mě vrhne udivený pohled. Věnuju mu unavený úsměv a odvracím zrak. Snažím se zadržet slzy, které se mi hrdnou do očí. Proč jsem vůbec souhlasila s tím, že půjdu s Wilem ven? Byla to hloupá chyba a příště musím být opatrnější. Stojí mě to obrovské úsilí, abych nevytáhla z kabelky telefon a nezarezervovala si nejbližší letenku domů. Třebaže bych od těchto bolestných vzpomínek nejraději utekla až na konec světa, nemůžu to Brianovi udělat. Vím, jak nesmírně by ho to zranilo. Je ta šťastný, že jsem přijela na jeho svatbu, a poté co jsem poznala Christinu, toho vůbec nelituju, i když to pro mě v jiných ohledech není jednoduché. (str. 113)

Děkuji nakladatelství Galatea za poskytnutí recenzního výtisku!!!

HEYWOOD, Carey. On. Vydání první. Ostrava: Galatea, 2014. Kapitola 2. a kapitola 13 (str. 16 a 113). ISBN 978-80-87910-45-0

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za zpětnou vazbu. :) Komentáře typu dvouslovné věty: Hezký blog, recenze, knihy + Váš odkaz na blog nebudu publikovat. Nezlobte se. :) Nepřijde mi to jako upřímný komentář, ale jen jako reklama.